Blocaj peste blocaj în sistemul informatic al asigurărilor de sănătate

* Sistemul unic integrat al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, cel prin care se utilizează inclusiv cardul de sănătate, pe baza căruia se prescriu reţete, concedii sau alte acte medicale, este iar în colaps de circa o săptămână, spun medicii de familie *

În cabinetele medicilor de familie din toată ţara pacienţii se plâng că vin zi de zi la medic cu speranţa că se va rezolva ceva. Medicii de familie sunt şi ei cu nervii la pământ, iar Casa Naţională de Asigurări de Sănătate recunoaşte că sistemul este indisponibil, dar nu se spune când se va şi repara.

“Este dezastru în toată ţara. Şi încă unii mai pot da reţete offline, dar nu peste tot. În primul rând, au expirat certificatele de semnătură digitală şi odată ce au fost achiziţionate altele nu pot fi introduse în sistem. Fără semnătură digitală nu se poate da nici măcar offline nici un serviciu. În al doilea rând, sunt colegi cărora li s-au terminat reţetele, de când s-a introdus sistemul importăm reţete electronice din acest sistem, topuri. Sunt colegi la care acestea au expirat, au încercat să importe astfel, dar nu pot, nici măcar offline nu se pot da. Este dezastru la nivel naţional, suntem un pachet de nervi”, a precizat  dr. Dumitru Mărăşescu, preşedintele Patronatului Medicilor de Familie, filiala Galaţi.

Pacienţii se plâng că vin unii şi de o săptămână, unii de 3 sau 4 zile pentru a avea speranţa că îşi pot lua reţeta compensat. Unii pur şi simplu nu îşi permit să ia reţeta necompensată, în timp ce alţii au făcut un efort şi şi-au luat din banii lor o parte a medicamentelor, sperând ca sistemul să se repare şi să ia restul. Oamenii se simt umiliţi că după o viaţă de muncă în care au plătit la asigurările de sănătate au ajuns în această situaţie.

Şi nu este prima oară când se întâmplă aşa ceva. “Urmare analizei efectuate de către Casa Națională de Asigurări de Sănătate cu privire la funcționarea Platformei Informatice a Asigurărilor de Sănătate (PIAS), la data de 10 mai 2018, ora 20:00, s-a constatat indisponibilitatea acesteia, din cauza unor probleme tehnice care continuă și în data de 11 mai 2018. Până la remedierea problemelor tehnice apărute, serviciile medicale, medicamentele și dispozitivele medicale se acordă/se eliberează în regim off-line. În acest sens, până la termenul de raportare a activității lunare pentru perioada în care au fost constatate întreruperi în funcționarea PIAS, președintele CNAS va emite ordin, conform prevederilor legale mai sus menționate, care se publică pe pagina de web a CNAS”, a fost postat pe site-ul CNAS.

Din păcate, nici ieri nu a apărut vreo dată la care sistemul să fie cu totul funcţional.

1690 Vizualizari 3 Azi

Comentarii

comentarii

Related News

Ramaneti la curent cu Reperul!

Copyright © 2015 Reperul - Ştiri, Noutăţi şi Informaţii on-line din Braila si Galati