Galați Velocity: Primăria cumpără 370 de biciclete ce vor putea fi folosite în sistem bike sharing

* În oraș vor fi amenajate 23 de stații publice automate de eliberare și returnare a bicicletelor * Proiectul va costa 13 milioane de lei și va fi realizat cu fonduri europene și de la bugetul local *

Municipiul Galați va dispune, pentru prima dată, de un sistem alternativ de transport. Primăria va pune la dispoziția cetățenilor, în mai multe zone ale orașului, 370 de biciclete care vor putea fi folosite în sistem ”bike sharing”, a anunțat municipalitatea. Investiția, care se va realiza cu fonduri europene și de la bugetul local, este evaluată la 13.031.064,01 lei cu TVA.

”Realizăm astfel un pas important pentru un oraș prietenos cu bicicliștii, dar și pentru crearea unei soluții alternative ecologice de transport. De asemenea, prin utilizarea bicicletelor pe care le vom pune la dispoziția cetățenilor se va decongestiona și traficul rutier. Este vorba despre un sistem inteligent, de bike sharing, ce va permite monitorizarea GPS a bicicletelor, închirierea acestora, inclusiv cu ajutorul smartphone-ului, și stații care se vor adapta automat numărului de biciclete”, a declarat Ionuț Pucheanu, primarul municipiului Galați.

Au fost aprobați indicatorii tehnico-economici pentru obiectivul „Sistem Alternativ de Mobilitate Urbană Utilizând Stații Automate de Închiriere a Bicicletelor –  Galați Velocity”. Potrivit proiectului adoptat, miercuri, de Consiliul Local, este vorba despre achiziționarea a 300 de biciclete, 15 biciclete cargo și 55 de biciclete electrice, precum și de amplasarea a 23 de stații publice automate de eliberare și returnare a bicicletelor în punctele cu trafic intens din oraș.

Bicicletele vor fi ergonomice, unisex, construite dintr-un aliaj ușor (aluminiu), în vederea unei manevrări cât mai eficiente, vor fi prevăzute cu sistem anti-furt, sistem de frânare performant pe ambele roți, sistem de iluminat și angrenaj cu mai multe viteze. Echipamentele inteligente vor fi dotate cu GPS pentru monitorizarea permanentă. Mai mult, bicicletele vor putea fi închiriate direct cu ajutorul telefonului mobil.

Fiecare stație va conține terminale de închiriere biciclete și sisteme de predare și preluare biciclete cu porți organizate sub formă de tronsoane. Stațiile vor avea caracter modular pentru a putea fi adaptate foarte ușor numărului de biciclete, având o capacitate cuprinsă între 5 și 40 de biciclete.  De asemenea, va exista un sistem integrat de software și de hardware de gestiune și comunicații. Fiecare stație va avea un centru de comandă de la care se va face autentificarea automată a utilizatorilor și alocarea unei biciclete, pe bază de card de acces la sistem. Gestionarea sistemului se va face centralizat, toate stațiile fiind interconectate și administrate prin intermediul unui server. Iată harta stațiilor propuse.

Comentarii

comentarii

Related News

Ramaneti la curent cu Reperul!

Copyright © 2015 Reperul - Ştiri, Noutăţi şi Informaţii on-line din Braila si Galati