În baza unor formulare tipizate, care se regăsesc pe site-ul BNR, cetățenii vor putea depune petiții și cere audiențe la Banca Națională a României. Pot fi informații de interes public, dar și sesizări pe care cetățenii le pot adresa în legătură cu activitatea unor entități terțe supravegheate de BNR.
Acestea din urmă vor fi tratate în regim de petiții. Peste 49% dintre petițiile primite de BNR anul trecut au avut-o cele privind nivelul dobânzilor percepute și, implicit, al ratelor plătite de clienți pentru creditele contractate.
„Asigurarea accesului liber la informaţiile de interes public al căror conţinut se referă la activitatea BNR reprezintă una dintre principalele noastre preocupări privind politica de transparență. De asemenea, vă puteți exercita dreptul constituțional de petiționare, conform prevederilor legale aplicabile”, anunță reprezentanții BNR pe site-ul său propriu.
BNR poate fi contactat prin:
-E-mail: Info@bnro.ro;
-Telefon: 021 313 04 10, 021 315 27 50 – interior 2353, 2358;
-Adresa poștală: Bucureşti, strada Lipscani nr. 25, sector 3, cod poştal 030031;
-Punctul de informare-documentare al BNR: strada Lipscani nr. 16, sector 3, București, program: luni, marți, joi, vineri 8:30 – 16:15; miercuri 8:30 – 18:00, cu excepția sărbătorilor legale;
-Registratura BNR: strada Lipscani nr. 16, sector 3, București, program: luni-vineri, între orele 8:30 – 16:15, cu excepția sărbătorilor legale.
Dacă consideraţi că dreptul de acces la informaţii de interes public v-a fost încălcat prin primirea unui răspuns negativ în mod nejustificat, puteți transmite la BNR o reclamație administrativă, iar în cazul depășirii termenului legal de răspuns, puteți semnalați situația prin transmiterea unui formular-tip care se poate descărca de pe site-ul instituției.
Interesant de amintit este că banca centrală permite și formularea de sesizări legate de activitatea băncilor pe care le supraveghează.
„Sesizările pe care ni le adresați în legătură cu activitatea unor entități terțe supravegheate de BNR vor fi tratate în regim de petiții. BNR oferă totodată posibilitatea programării unei solicitări de audiență, atât în centrala BNR, cât și în sucursalele regionale din Cluj, Constanța, Dolj, Timiș și Iași”, mai adaugă reprezentanții BNR.