Conform unui proiect de ordin pus luni în dezbatere publică, CNAS- Casa Națională de Asigurări de Sănătate va putea stabili ca, după ce se emite un card de sănătate duplicat, acesta să fie direcționat către sediul casei de asigurări de sănătate unde este luat în evidenţă asiguratul care a cerut înlocuirea celui pierdut, furat sau distrus, taxa pentru distribuția cardului fiind astfel eliminată.
Astfel, după ce măsurile din proiect se vor aplica, CNAS va putea încheia o convenţie cu Imprimeria Naţională pentru a produce cardurile duplicat. Aceasta va cuprinde valoarea cheltuielilor de producere, iar distribuția acestora se va face la sediul casei de asigurări de sănătate unde este luat în evidenţă asiguratul.
Potrivit legislației în vigoare, asigurații pot solicita eliberarea unui card duplicat ca urmare a pierderii, furtului sau deteriorării acestuia, în situația modificării datelor personale de identificare, dar și în alte situații justificate.
De asemenea până când primesc noul card, asigurații au acces la servicii medicale în baza unei adeverințe de înlocuire a cardului de sănătate.