Reperul
Economic

Gheorghe Antistescu: Podul peste Dunăre, un Picasso într-un apartament de bloc

* Atât omul de afaceri din Brăila, cât şi fostul prefect de Galaţi Mihai Capră consideră că prioritară era legarea celor două oraşe la reţeaua de autostrăzi *

Patronul firmei Romnav din Brăila, Gheorghe Antistescu, şi Mihai Capră, fost prefect de Galaţi şi fost secretar de stat în Ministerul Administraţiei şi Internelor, sunt de părere că podul peste Dunăre de la Brăila, deşi o investiţie importantă de mare infrastructură, nu era prioritatea numărul unu a regiunii. Mai importantă ar fi fost conectarea Brăilei şi a Galaţiului la reţeaua de autostrăzi, au declarat cei doi în cadrul ediţiei de joi a emisiunii “Deschide Lumea”, de la Realitatea TV Galaţi-Brăila.

“Podul peste Dunăre e ca un Picasso într-un apartament de bloc. Într-un organism, pentru a fi sigur că-i păstrezi sănătatea, primul lucru de care trebuie să te îngrijești este că fluxul sanguin să funcționeze. Fluxul sanguin presupune o stare bună a arterelor și venelor. În opinia mea, asta se traduce în viața orașului ca fiind căile de comunicații și transport (…). La început ar fi trebuit să ne îngrijim de arterele de circulație spre celelalte zone din țară, adică infrastructura rutieră. Acest lucru ar fi condus la dezvoltarea Marelui Oraș (Galați plus Brăila) din punct de vedere industrial, turistic și cultural, iar, la un moment dat, s-ar fi cerut organic construcția unui pod. Astăzi nu avem această infrastructură și podul leagă ‘nimicul’ de ‘nimic’ (…). Eu nu voi fi afectat de pod, la trecerea cu bacul. Repoziţionând societatea pe care o dețin, nu voi suferi din cauza acestei investiții mari în infrastructură”, a afirmat omul de afaceri brăilean Gheorghe Antistescu la “Deschide Lumea”.

Fostul prefect de Galaţi, Mihai Capră, a adăugat că, pe lângă un drum expres spre autostrăzile ţării, zona Galaţi-Brăila are nevoie şi de un aeroport. “Un pod peste Dunăre e necesar. Problema e de priorități. Ce e mai necesar? Un pod peste Dunăre sau o legătură a Galațiului și Brăilei la sistemul de autostrăzi? Personal, sunt mai interesat să am o legătură cu Capitala, cu Europa vestică şi aşa mai departe, decât să mă duc la Dunavăţu de Jos, unde am o casă (…). A doua prioritate a zonei cred că e un aeroport. Este necesar și pentru transportul de persoane, și pentru transportul de marfă. Abia pe locul trei ar fi acest pod (…). Sigur, după ce s-a semnat contractul acesta, am văzut că nu e un simplu pod. Investiția e de vreo 500 de milioane și presupune inclusiv o bretea care să facă un drum Galați-Brăila-Focșani, care să lege Ardealul și toată Moldova spre legătura asta cu litoralul și Delta Dunării”, a declarat fostul secretar de stat în MAI, Mihai Capră, la Realitatea TV Galaţi-Brăila.

mihai capra

Postări asemănătoare

Şoferi şi motociclişti din Galaţi şi Brăila au plecat la marşul auto “Moldova vrea autostradă”, din Capitală – GALERIE FOTO

ArcelorMittal Galați angajează 100 de muncitori prin Școala de Ucenici

Reperul

Edouard Martin, PE: Mittal este campion mondial la ajutoare de stat

Sorin Rugină