Reperul
Eveniment

Întâlnire importantă pentru creșterea capacității de transport a cerealelor din Ucraina

Blocarea porturilor maritime ale Ucrainei din pricina războiului a pus evident presiune pe porturile fluviale . Pentru a se aduce cât mai multe mărfuri, mai ales cereale și alte produse agricole care UE și restul lumii este important că și capacitatea lunară de tranzit prin bara Sulina să se dubleze de la circa 400 de nave lunar acum la 800. Oricum după ședința din mai de la sediul AFDJ aceasta s-a triplat dar trebuie ca eforturile să se intensifice. ,,Comisia Dunării ajuta Comisia europeana în implementarea liniei de solidaritate UE- Ucraina. În spatele acestei activități este un plan de acțiune al UE pentru a facilita și susține exportul și importul produselor agricole, cerealelor din Ucraina pentru a compensa parțial lipsa de capacitate a porturilor ucrainene din cauza războiului cu rusia “, a precizat Manfred Seitz , directorul secretariatului general al Comisiei Dunării. În principal problemele care se pun sunt legate de necesitatea creșterea capacității de operare în porturile ucrainene și deopotrivă creșterea numărului de piloți romani capabili să treacă de bara Sulina. Pentru a crește cantitatea de cereale aduse din Ucraina prin porturile romanești trebuie dublat numărul piloților dar și partea ucraineana trebuie să își intensifice partea de operațiuni de încărcare/descărcare. ,,Partea romana vă trebui să își îmbunătățească partea de pilotaj iar cea ucraineana vă trebui să dezvolte partea de încărcare descărcare sau de operare a mărfurile pentru a putea ajunge la un număr dorit de nave și a putea exporta un număr cât mai mare de cereal din Ucraina către porturile europene sau ale lumii”, a spus Cosmin Dumitrache , director Autoritatea Navala Romana(ANR ). Greu încercată de război Ucraina vrea să își crească capacitatea de a prelua marfa în porturile Ismail și Reni dar destul de greu având în vedere că pe maritime operau 160 de milioane de tone de marfa din care doar 5 milioane prin porturile fluviale. Piloții romani care trebuie să conducă convoaiele de nave de la Sulina către porturile fluviale sunt suficiente, e adevărat că fac față cu greu pentru că numărul de curse a crescut de 2 și chiar 3 ori. ,,Acum activează în jur de 36 de piloți în ture de cate 18 ore , normativele noastre pot atrage, în actualul buget, 44 de piloți , noi dorim într-un interval foarte scurt să avem 60 de piloți pentru a asigura într- o luna de zile dublarea capacității de acum “, a explicat Angela Ivan, director AFDJ Galați. Exista și inițiative legislative menite a atrage noii piloți. ,,Ministerul transporturilor, AFDJ, ANR încearcă să creeze cadrul prin care se selectează personalul, piloții, și sa le permită să se breveteze pentru aceste activități. Trebuie experiență în ceea ce privește pilotarea navelor pe canalul Sulina. Putem selecta dintre comandații maritimi și dintre comandanții fluviali se selectează doar pe baza unor unor noi criterii pe baza unor noi motivații, salarii mai mari”, a precizat Romeo Soare, sef secție AFDJ. Creșterea capacității de transport a cerealelor din Ucraina este o urgenta în aceste momente în care criza alimentară bate la ușa.

Postări asemănătoare

Aproape 2000 de gălățeni au fost testați pentru coronavirus

Reperul

Fără taxe de livrare, la emiterea duplicatului cardului de sănătate

Reperul

Poliția Locală Galați lansează programul Estival 2019

Maria Vlad Romaniţă