* O echipă de la Distrigaz a oprit alimentarea cu gaze în zonă și lucrează la înlocuirea vanei fisurate *
Intervenție, în această noapte, a unui echipaj al ISU Galați și a unei echipe a Distrigaz. Asta după ce locatarii unui bloc din Mazepa au anunțat la 112 că în zonă miroase a gaze.
,,În urma verificărilor retaliate de către echipa de la Distrigaz, care inițial a oprit alimentarea cu gaze, a reieșit că mirosul de gaze provine de la o vană de la panoul exterior de alimentare, aflat la suprafață, care este fisurată. Echipa de la Distrigaz lucrează la înlocuirea vanei, lucrarea se va finaliza cât mai repede pentru ca distribuția de gaz să fie reluată. Până la finalizarea lucrării, echipajul ISU va rămâne în zonă pentru asigurarea perimetrului“, a declarat lt. col. Eugen Chiriță, purtătorul de cuvânt al ISU Galați.
Pompierii au precizat că nu s-a impus evacuarea persoanelor din bloc deoarece gazul emanat din cauza fisurii vanei se disipa în aer.
UPDATE Joi, 20 decembrie 2018 – Toți gălățenii din zona centrală care au rămas fără gaze începând de miercuri seară, după sesizarea unui miros puternic de gaze în Mazepa, urmează să fie realimentați astăzi, până la ora 16:00, a anunțat Distrigaz Sud Rețele printr-un comunicat de presă.
„Ieri, 19 decembrie 2018, în jurul orelor 21:00, s-a produs o defecțiune tehnică a unor elemente din sistemul de distribuție a gazelor naturale în urma unei alunecări de teren din zona străzii Brăilei, județul Galați. În consecință a fost necesară sistarea alimentării cu gaze naturale pentru imobilele situate pe străzile: Bd. Marii Uniri, Str. Traian, Str. Roșiori, Str. Melodiei, Str. Romulus, Str. Petru Rareș, Str. Alexandru Lapușneanu și Str. Brăilei.
În urma acestei situații au fost afectați circa 3.000 de clienți casnici și non-casnici. Echipele Distrigaz Sud Rețele sunt în teren și fac demersurile necesare pentru reluarea alimentării cu gaze naturale în cursul zilei de astăzi, până la ora 16:00.
În acest interval, pentru evitarea producerii unor evenimente nedorite, rugăm clienții să verifice că aparatele de consum sunt închise, inclusiv aparatele automatizate și cele cu flacără de veghe.
În momentul în care se va face realimentarea cu gaz, în cazul în care clienții simt miros de gaze, sunt rugaţi să aerisească imediat încăperea, să nu provoace scântei, să nu acționeze întrerupătoarele electrice, să nu folosească aparatele electrocasnice și, dacă este posibil, să închidă robinetul de alimentare cu gaze naturale.
Dacă mirosul de gaze din încăperi persistă, în ciuda respectării acestor măsuri, clienţii pot apela serviciul de call-center Apeluri de Urgenţă al Distrigaz Sud Reţele la numărul unic 021 9281.
Ne cerem scuze pentru inconveniențele create clienților noștri”, se arată în comunicatul de presă emis de Distrigaz Sud Rețele.