O gălățeancă a primit o notificare de la furnizorul local de apă, în care era specificat că a decedat și că la adresă va fi trimisă o echipă de debranșare dacă nu preia cineva contractul. Femeia a mers la sediul societății ”Apă Canal” să semnaleze greșeala.
”A venit o tânără la poartă și mi-a dat un plic cu numele meu. Nu mi-a zis nimic, a spus doar să semnez. Nu știam ce conține plicul respectiv. Seara, când m-am întors de la dentist, m-am uitat și am constatat că sunt decedată și îmi taie apa. A doua zi m-am mobilizat și m-am dus la societate, iar acolo, la ghișeu, o doamnă mi-a spus cu nonșalanță: aaa, dar nu sunteți moartă! Am contractul încheiat cu ei din 2013, imediat ce a murit mama, deci din 2013 același cod, același CNP care este pe contract figurează și în notificare”, a spus Anca Savin, femeia care acum crede că pe lângă scuze ar trebui ca drept despăgubire să nu mai plătească un an factura la apă.
Totul a pornit de la o greșeală a unui funcționar care a încurcat CNP-ul femeii cu cel al mamei decedate.
”Analiza situației a scos în evidență o regretabilă eroare în baza noastră de date, în care a rămas salvat, la preluarea contractului de către moștenitoare, CNP-ul persoanei decedate. Situația în cauza a fost clarificată cu titulara contractului, care a înțeles starea de fapt. Precizăm că Apă Canal actualizează permanent baza de date privind clienții societății, în funcție de vechimea contractelor și a CNP-ului, pentru a se asigura că datele din contract ale utilizatorului nu au suferit modificări. În vederea actualizării bazei de date, Apă Canal trimite notificări la adresă, invitând eventualii moștenitori să încheie, dacă doresc, un nou contract, valabil din punct de vedere legal. Precizăm că nu se iau masuri drastice, cum este debranșarea, până nu se clarifică situația exactă, inclusiv prin deplasarea la adresa de consum. Prezentăm scuze doamnei pentru situația creată (…)”, se arată într-un comunicat de presă ”Apă Canal”, remis de Primăria Galați.