Creșterea traficului pe Dunăre a dus la o suprasolicitare a piloților de nave, motivul fiind, în principal, războiul din Ucraina. Condițiile grele generate de nivelul foarte scăzut al Dunării și cererea mare de transport al cerealelor i-a pus pe acești piloți în postura de a lucra chiar și 17 ore pe zi, pe un salariu mult mai mic decât cel al colegilor de la APDM. Pentru a echilibra balanța, managerul general al AFDJ Galați, Angela Ivan, a declarat la Reperul TV că luna aceasta se va da la Guvern Ordonanță de Urgență pentru creșterea salariilor piloților.
”Nevoia de a lucra la foc continuu cu același număr de piloți creează o problemă mare pentru că atât porturile ucrainene necesită tranzit prin Bara Sulina cu piloți, cât și porturile românești, dar și portul Giurgiulești din Republica Moldova. Nevoia pe Dunărea maritimă este de creștere a randamentului. Lucrul acesta va putea fi optimizat prin creșterea numărului de piloți. Probabil că săptămâna aceasta va intra în ședință de guvern Ordonanța de Urgență privind mărirea salarizării piloților pentru că duc o muncă infernală. Eu am mai declarat și o spun în continuare: sunt eroi. Sunt oameni care muncesc și câte 17 ore, fără întrerupere, la același nivel salarial. Nu că nu am avea potențial pentru că și banii care au venit în perioada aceasta datorită randamentului crescut al tranzitării Barei Sulina sunt suficienți, dar normativele în vigoare de nemodificare a componentei salariale din bugetul de venituri și cheltuieli ne împiedică. Acoperim puțin cu orele suplimentare, dar asta înseamnă tot munca lor. Am solicitat ordonanță de urgență Guvernului României prin care să aducem nivelul de salarizare la nivelul de salarizare a operatorilor portuari la Marea Neagră”, a declarat la Reperul TV Angela Ivan, managerul general al Administrației Fluviale a Dunării de Jos Galați.