Reperul
Administratie Braila

Podul suspendat peste Dunăre – scena manifestărilor dedicate sărbătoririi a 100 de ani de relații diplomatice între Japonia și România

La eveniment au participat Excelența Sa, ambasadorul Japoniei în România, Hiroshi Ueda, vicepremierului Dan Barna, europarlamentarul PSD Mihai Tudose, precum și reprezentanți ai administrației publice locale din Brăila, Galați și Tulcea. Șantierul podului a fost vizitat, în aceeași zi, și de ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.


Eveniment atipic de sărăbătorire a 100 de ani de relații diplomatice între Japonia și România. Ieri, pentru a marca acest moment, autoritățile centrale și locale, alături de Excelența Sa, ambasadorul Japoniei în România, Hiroshi Ueda, au participat la o serie de manifestări inedite. Astfel, oficialii au fost plimbați pe Dunăre cu una dintre navele aparținând firmei Al Dahra, ce operează în Insula Mare a Brăilei. În momentul în care s-a ajuns sub pod au fost intonate imnurile celor două state și arborate steagurile pe cei doi stâlpi. Totodată, pentru inaugurarea catwalk-ului podului, s-au tras focuri de artificii. Spre surpriza tuturor celor prezenți, a avut loc și un ritual japonez, și anume spargerea capacului unui butoi de sake, cu ciocane de lemn, la care au participat mai mulți oficiali români, alături de ambasadorul japonez. Referitor la stadiul lucrărilor, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a precizat pe rețelele de socializare:

Împreună cu E.S. domnul Hiroshi Ueda, ambasadorul Japoniei, țară alături de care sărbătorim în 2021 un secol de relații diplomatice, am luat pulsul „la cald” al șantierului. Avem, pe de o parte, podul propriu-zis, a cărui construcție avansează conform graficului, iar, pe de altă parte, drumurile de legătură de pe malurile Brăila și Jijila, complet deblocate anul acesta, pe toată lungimea lor. Podul se va deschide la final de 2022, împreună cu 10 km din drumurile de legătură, pe relația Brăila-DN22 (Smârdan-Măcin). În prezent, se execută următoarele lucrări de către asocierea italo-niponă: la blocurile de ancoraj; se montează firele pentru cablul principal (acesta este construit cu metoda Air Spinning și constă într-un număr mare de fire cu diametrul de 5,38 mm și cu o lungime, în starea de referință, de aproximativ 2.135 m, care se întind între ancorajul Brăila și ancorajul Jijila. Firele cablului principal sunt din oțel tras la rece și zincate la cald); la drumurile de legătură se fac decopertări și se lucrează la terasamente, poduri și podețe. Sumele de bani investite pentru acest proiect dovedesc că este într-adevăr unul complex: de la începutul anului și până acum, pentru Podul de la Brăila au fost absorbite fonduri europene în valoare de 466 de milioane de lei”.

Postări asemănătoare

Certificatele de urbanism în municipiul Brăila se pot obține on-line începând de astăzi

Reperul

O nouă extindere a rețelelor de apă și canalizare în Galați. Valoarea contractului este de 122 mil. lei

Reperul

PNL Brăila: Din cauza lui Liviu Dragnea, România riscă izolarea în Europa

Reperul