* Nu putem pompa la nesfârșit bani într-o societate care, așa cum arată sistemul după care merge, mai devreme sau mai târziu își va da obștescul sfârșit, a declarat primarul la Realitatea TV Galați-Brăila *
Primarul municipiului Galați, social-democratul Ionuț Pucheanu, a lansat un avertisment către societatea edilitară de transport public, Transurb SA. Invitat la emisiunea „Deschide Lumea” de la Realitatea TV Galați-Brăila, edilul șef a declarat că la Transurb este necesară „o resetare completă a sistemului”.
Totul a pornit de la o informație publicată în mediul online, conform căreia subvenția acordată de Consiliul Local către Transurb se ridică la suma de 39,3 milioane de lei, despre care conducerea ALDE spunea în urmă cu doi ani că este „incredibil și inacceptabil”.
„Conducerea Transurb, reprezentată de doamna Genica Totolici (directoarea de la vremea respectivă a societății Transurb – n.r.), a venit în CL și în comisiile Consiliului, nu numai o dată, și a spus: domnilor consilieri, (…) înțelegeți că pierderile sunt datorate de traficul acesta dificil, cauzat de maxi-taxi. (…) Dacă scoateți maxi-taxi din transportul public local, nu numai că nu vom mai avea nevoie de subvenții, ba chiar vom aduce bani la bugetul local. (…) Eu am fost rezervat. Am ajuns astăzi, când nu mai există un alt concurent pe piață, să subvenționăm transportul cu 40 de milioane de lei. Este incredibil și inacceptabil”, declara Cristian Dima pe 11 mai 2017.
Între timp, ALDE a devenit partener al PSD, iar Transurb are un management asigurat de ALDE. Primarul Ionuț Pucheanu a fost întrebat la „Deschide Lumea” dacă, astăzi, subvenția de 39,3 milioane de lei mai este „incredibilă și inacceptabilă” pentru șeful ALDE.
Pucheanu s-a ferit să răspundă la această întrebare, dar a spus că la Trabsurb este necesară „o resetare completă”. „Din punctul meu de vedere, ar trebui o resetare totală a sistemului, o rescriere a întregului sistem de transport – lucru pe care sper să-l putem realiza odată cu finalizarea sistemului de ticketing (…). Avem responsabilitate față de cetățeni să asigurăm că orice colț din Galați să fie conectat la alt punct situat în direcția opusă. Dar mai avem responsabilitatea cheltuirii banului public către cetățenii care nu utilizează transportul în comun. Nu putem pompa bani la nesfârșit într-o societate care, așa cum arată sistemul după care merge, mai devreme sau mai târziu își va da obștescul sfârșit”, a declarat edilul șef la Realitatea TV Galați-Brăila.
Primarul a dat și un exemplu despre modul în care este gestionat transportul în comun, spunând că pe strada Brăilei, de la Rondou până la Păpădie, se suprapun nu mai puțin de 17 trasee.