Reperul
Eveniment

Reguli mai stricte pentru bănci: Informarea clienților despre procedurile de insolvență, obligatorie

Instituțiile bancare, cele nebancare (IFN) și casele de amanet sunt obligate să informeze clienții despre procedurile de insolvență a persoanelor fizice.

Potrivit ANPC, toți comercianții vor trebui să afișeze la loc vizibil un afiș prin care să le aducă la cunoștință consumatorilor despre soluționarea alternativă a litigiilor (SAL).

Noile obligații se regăsesc în două ordine ale ANPC publicate de curând în Monitorul Oficial.

Ordinul ANPC vizează introducerea obligației pentru bănci, IFN-uri și pentru casele de amanet de a furniza clienților, pe hârtie, e-mail sau alt suport durabil, informații despre procedurile insolvențe persoanelor fizice.

Așa cum prevede Legea 151/2015, există trei proceduri de insolvență a persoanelor fizice:

-procedura de insolvență pe bază de plan de rambursare a datoriilor;
-procedura judiciară de insolvență prin lichidare de active;
-procedura simplificată de insolvență.

Astfel, din 17 septembrie, băncile, IFN-urile și casele de amanet sunt obligate să afișeze un mesaj despre procedurile de insolvență „la loc vizibil, în spațiul de comercializare sau, după caz, de prestare a serviciului, lângă orarul de funcționare sau lângă casele de marcat”.

ANPC le cere tuturor comercianților să afișeze o plachetă informativă despre SAL pentru ca toți consumatorii să fie informați despre mecanismul prin care pot rezolva problemele pe care le au cu comercianții, în afara instanțelor de judecată.

În cazul comercianților cu sedii fizice, placheta va trebui plasată lângă casa de marcat, orarul de funcționare, în spațiul de comercializare sau, după caz, de prestare a serviciului, inclusiv a serviciilor turistice, de comercializare de pachete de servicii turistice sau bilete de avion.

De asemenea, în cazul comercianților care administrează site-uri de vânzări, preluare comenzi online și/sau publicitate la produse și/sau servicii, la servicii turistice, de comercializare de pachete de servicii turistice sau bilete de avion, inclusiv ecommerce, informarea se va face prin două pictograme diferite, ce vor trebui să fie afișate pe prima pagină a site-ului. Cele două pictograme vor avea două linkuri asociate, unul către secțiunea SAL din cadrul ANPC și unul către Platforma online de soluționare alternativă a litigiilor.

„Sunt exceptați de la prevederile prezentului ordin comercianții care activează în sectoarele/domeniile pentru care sunt constituite entități SAL specifice, conform prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 38/2015 privind soluționarea alternativă a litigiilor dintre consumatori și comercianți, cu modificările ulterioare”, prevede ordinul.

Postări asemănătoare

Șarpe în oraș prins de jandarmi și eliberat pe malul râului Siret

Reperul

Un liceu și o școală generală au suspendat cursurile din cauza cazurilor de Covid

Maria Vlad Romaniţă

Condamnat la închisoare și urmărit național, un focșănean a dat 21 de spargeri de locuințe în Galați înainte de a fi prins și încarcerat