Vânzătorii de fructe și legume vor trebui să afișeze clar prețul și denumirea produselor în limba română, dar și să prezinte informațiile necesare legate de țara de origine, producătorul și calibrul, potrivit unui ordin pus în consultare de ANPC.
Comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au pus în transparenţă decizională un ordin privind condiţiile necesare pentru vânzarea de legume şi fructe, iar potrivit acestui document, comercianţii vor fi obligaţi să afişeze vizibil preţul produselor, iar denumirea acestora să fie în limba română.
„Având în vedere rezultatele acţiunilor de control pe tematica de legume-fructe, am considerat că este necesară o informare cât mai clară a consumatorilor pe etichetele produselor care se comercializează în pieţe, astfel încât abrevierile ţărilor de origine, calitatea/calibrul produsului şi numele producătorului să fie clare şi uşor de identificat de către consumatori, fără a crea confuzie sau a furniza acestora informaţii contradictorii despre produs”, a transmis preşedintele interimar al ANPC, Sebastian Hotca.
Propunerile și observațiile pentru îmbunătățirea ordinului pot fi trimise până la data de 25.05.2024, iar documentul va intra în vigoare în termen de 30 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial.
Laptele, produsele lactate, carnea, derivatele din carne, peștele și ouăle trebuie să fie comercializate în spații special amenajate, echipate conform normelor de igienă și de depozitare stabilite de producător și autorități.
În același timp, vinul poate fi vândut doar în magazine autorizate, care să garanteze menținerea calității acestuia și a caracteristicilor fizico-chimice şi organoleptice.