Numărul românilor care vor să muncească de acasă este de 3 ori mai mare decât al joburilor disponibile, în timp ce pentru munca în străinătate numărul candidaţilor este de 3 ori mai mic decât oferta.
În ultimul an, numărul de joburi remote nou apărute în piață a scăzut, asta după ce în perioada 2020-2022 a cunoscut creșteri impresionante, ajungând să cumuleze chiar și peste 10% din numărul total de job-uri postate într-un an. Din 2023 însă, companiile au ales ca metodă principală de lucru munca la birou sau programul hibrid, care cerea o prezență la birou de cel puțin trei ori pe săptămână.
Anul acesta însă, numărul de joburi remote nou postate pe eJobs.ro a fost mai mic de 5% din totalul de joburi scoase în piață, mai exact 4,3%, procent care înseamnă 10.000 de joburi disponibile în platformă.
Astfel, în primele 9 luni ale anului, din cele peste 8 milioane de aplicări înregistrate, 1,2 au mers către joburile remote. 6,9 milioane de aplicări au fost pentru joburile din România cu prezență la birou și doar 115.000 pentru locurile de muncă din străinătate.
În continuare, domeniile cu cea mai mare deschidere față de munca remote sunt call-center / BPO (jumătate din numărul total de joburi remote postate de la începutul anului aparțin angajatorilor din call-center / BPO), IT / telecom, servicii, retail, advertising / marketing / PR și asigurări.
80% dintre aceste joburi sunt full time, aproape 20% part-time, iar un procent marginal este reprezentat de proiectele sezoniere.